نیرو حفاظتی
نیرو حفاظتی و وظایف نیروهای حفاظتی
13 آبان 1401
ویژگی های بادیگارد خوب
ویژگی های بادیگارد خوب
13 آبان 1401
نیرو حفاظتی
نیرو حفاظتی و وظایف نیروهای حفاظتی
13 آبان 1401
ویژگی های بادیگارد خوب
ویژگی های بادیگارد خوب
13 آبان 1401

جلوگیری از سرقت

جلوگیری از سرقت

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که امروزه در تمامی شهرها به خصوص کلان شهرهای کشور در حال رخ دادن بوده، سرقت است. طبق آمار منازل و یا واحدهایی که از سیستم های امنیتی استفاده نمی کنند، 3 برابر بیشتر از واحدهایی که دارای سیستم امنیتی هستند، مورد سرقت قرار می گیرند. همین امر موجب شده تا افراد زیادی به دنبال راه هایی برای جلوگیری از سرقت باشند. اگر شما هم قصد دارید تا ضریب ایمنی واحد مسکونی، تجاری و یا اداری خود را افزایش دهید، با ما تا به انتهای این مطلب همراه باشید.

راه های جلوگیری از سرقت

شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که چگونه می توان جلوی حمله سارقان را گرفت؟ در پاسخ باید اشاره کرد که راه های زیادی برای پیشگیری از وقوع سرقت وجود دارد. با رعایت کردن چند نکته می توانید به شدت احتمال حمله سارقان را کاهش دهید. به یاد داشته باشید که سارقان روز به روز در حال استفاده از روش های جدیدتر و مدرن تر برای سرقت بوده و نیاز است تا شما هم هرچه بیشتر از واحدهای مسکونی، تجاری و یا اداری خود مراقبت کنید.

در این قسمت قصد داریم تا برخی از مهمترین راه های جلوگیری از سرقت را به شما عزیزان معرفی کرده تا بدین صورت احتمال دزدی و سرقت را کاهش دهید:

  • بهره بردن از قفل و درب های ضدسرقت
    ساده ترین راه برای افزایش ضریب ایمنی، استفاده از قفل و درب های ضدسرقت است. از آن جایی که در چنین درب هایی از زبانه های مختلف استفاده شده است، باز کردن آن توسط سارقین تقریبا غیرممکن شده است. مطمئن شوید که واحدها و منازل شما دارای درب و قفل ضد سرقت هستند.
  • نصب دوربین های مداربسته
    از جمله اقدامات مهمی که در راستای افزایش امنیت و ایمنی می توانید انجام دهید، نصب دوربین های مداربسته است. به کمک این دوربین ها قادر خواهید بود تا تصاویر و ویدئوهای مختلف را مرور کرده و هر گونه اتفاق و یا رخ دادی را مشاهده کنید. بدون شک سارقین پیش از انجام عملیات سرقت خود، توجه می کنند که آیا هدف آن ها دارای دوربین مداربسته است یا خیر. در صورتی که از چنین سیستم هایی استفاده کرده باشید، احتمال سرقت را به شدت کاهش می دهید.
  • نصب دزدگیر
    حضور دزدگیر در کنار نصب دوربین مداربسته می تواند راه کار بسیار عملی برای جلوگیری از سرقت به شمار برود. هر زمان که سارقان بخواهند از طریق راه های ورودی به منازل و یا سایر واحدها ورود پیدا کنند، دزدگیرها به صدا در آمده و با آزیر خود اعلان خطر می کنند. بدین صورت نه تنها سارقان با ترس مواجه می شوند، بلکه به افراد و نیروهای امنیتی نیز هشدار داده می شود. امروزه دزدگیرهای بسیار مختلفی در بازار وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.
  • نصب سنسور
    سنسورهای موجود در بازار از نوع سنسورهای دود، حرکت و … هستند. بدین صورت اگر در محیط مورد نظارت آن ها، اتفاقی رخ دهد، این سنسورها به صدا درآمده و افراد را خبر می کنند. به کمک سنسورهای حفاظتی نیز می توانید از ورود سارقین به شدت جلوگیری کنید.
  • نصب دریاب
    از جمله راه های بسیار هوشمندانه برای جلوگیری از سرقت، نصب ردیاب روی وسایل حساس است. اگر می خواهید تا خیالتان از سرقت خودرو و یا سایر وسایل گران قیمتتان راحت شود، می توانید از انواع ردیاب های موجود در بازار استفاده کرده تا در صورت بروز سرقت، به سرعت آن ها را پیدا کنید.
  • کمک گرفتن از نیروهای امنیتی
    حضور نگهبان در مجمتع ها مسکونی، اداری و تجاری، از جمله راه های بسیار کاربردی برای جلوگیری از سرقت است. افرادی که به عنوان نیروهای امنیتی از محیط های مختلف نگهبانی می دهند، آموزش های ویژه ای را پشت سرگذاشته اند که به آن ها در شناسایی انواع تهدیدها و سارقان کمک می کند. حضور چنین نیروهایی علاوه بر افزایش ضریب ایمنی، باعث بالا رفتن امنیت منطقه نیز خواهد شد.
به این نوشته امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *