وظایف نگهبان کارگاه ساختمانی
شرح وظایف نگهبان کارگاه ساختمانی
4 شهریور 1401
نقش انتظامات در جامعه
نقش انتظامات در جامعه
4 شهریور 1401
وظایف نگهبان کارگاه ساختمانی
شرح وظایف نگهبان کارگاه ساختمانی
4 شهریور 1401
نقش انتظامات در جامعه
نقش انتظامات در جامعه
4 شهریور 1401

مراقبت از گردشگران

گردشگران را می توان به نوعی سرمایه پنهان هر جامعه و یا دولتی دانست. چنین افرادی با ورود به یک کشور به خصوص، می توانند ارز و سرمایه را وارد کرده و به رونق اقتصادی بسیار کمک کنند. اما برای اینکه صنعت گردشگری یک کشور به خوبی اداره شود، نیروهای مراقبتی و محافظتی وظیفه دارند تا امنیت گردشگران را برقرار کرده تا خاطره ای به یاد ماندنی را برای آن ها ایجاد کنند. از این رو مسئله مراقبت از گردشگران به یک موضوع حیاتی و مهم بدل شده است.

تقویت صنعت گردشگری با محافظت از گردشگران

بدون شک صنعت گردشگری هر کشوری، از جمله مهمترین صنایعی است که توجه به آن می تواند باعث رشد صنعت، افزایش سرمایه و بالا بردن اعتبار یک کشور شود. از این رو مسئولین و دست اندرکاران چنین صنعتی نیاز است تا ایمنی و امنیت بازدیدکنندگان را به خوبی برقرار کنند. از این رو باید به صورت دقیق زیر ساخت ها، سیاست ها و … را مورد بازبینی قرار داد تا بدین صورت وظیفه مراقبت از گردشگران به بهترین نحو انجام شود.

به یاد داشته باشید که وجود دو فاکتور مهم ایمنی و امنیت، جزو اصلی ترین ارزش های هر کشوری است. زمانی که گردشگران یک مقصد را برای بازدید خود انتخاب می کنند، انتظار دارند تا اقدامات حفاظتی و امنیتی مقصد به خوبی انجام شده و مراقبت از آن ها با احساس مسئولیت، احترام و دلسوزی انجام شود. اما این بدان معنی است که دولت موظف است تا با افزایش نیروهای پلیس در خیابان ها، سعی در کاهش سوانح و بالا بردن امنیت کند.

باید توجه داشته باشید که مشاهده تعداد زیادی نیروی پلیس در خیابان ها، نه تنها حس امنیت و ایمنی را در گردشگران ایجاد نخواهد کرد، بلکه با بالا بردن اضطراب و نگرانی آن ها، نتیجه ای معکوس خواهد داشت. در این گونه از مواقع است که می توان با تربیت نیروهای مراقبتی و محافظتی و در اختیار موسسه های گردشگری قرار دادن آن ها، می تواند در نهایت موجب مراقبت از گردشگران شود.

مراقبت از گردشگران

نکات مهم در مراقبت از گردشگران

به صورت کلی، نحوه مراقبت از گردشگران باید به صورتی انجام شود که در مسیر بازدید و گردش آن ها از مقاصد مورد نظرشان، خللی ایجاد نکند. در این صورت آن ها نمی توانند هدفی که باعث شده تا برای آن دست به چنین سفری بزنند را تجربه کنند. از سوی دیگر، نیروهای مراقبتی باید دانش و اگاهی کافی و مناسبی از شرایط و وضعیت فعلی داشته تا در صورت بروز و یا رخ دادن حادثه و یا سانحه ای، به سرعت واکنش صحیح نشان دهند.

مراقبت از گردشگران به یک اصل مهم بدل شده است و نیاز به آموزش، تعلیم و تربیت دارد. تنها نیروهایی می توانند این امر خطیر را پشت سر بگذارند، که دوره های مخصوص را پشت سرگذاشته و استانداردهای لازم برای انجام این کار را دریافت کرده اند. داشتن حسی دلسوزانه نسبت به گردشگران، شناخت خطرات و آسیب ها، داشتن فیزیک بدنی مناسب، حفظ آرامش در مواقع حساس، قدرت برقراری ارتباط با گردشگران و … تنها بخشی از نکات مهمی هستند که نیروهای مراقبتی گردشگری باید مدنظر قرار دهند.

به این نوشته امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *