۱۰۰ هزار نیروی حفاظتی از امنیت محله ها صیانت می کنند
9 آبان 1398
هشدار پلیس: شهروندان مراقب قالیشویان قلابی باشند
9 آبان 1398
۱۰۰ هزار نیروی حفاظتی از امنیت محله ها صیانت می کنند
9 آبان 1398
هشدار پلیس: شهروندان مراقب قالیشویان قلابی باشند
9 آبان 1398

قائم مقام سازمان جنگل ها

به گزارش ایرنا، ‘ناصر مقدسی’ روز سه شنبه درهمایش سراسری فرماندهان یگان های حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که درمرکز آموزشی دکتر جوانشیر کرج برگزارشد، افزود: هم اکنون حدود دو هزار نیروی حفاظتی از اراضی ملی کشور محافظت و مراقبت می کنند که تعداد آنها کافی نیست.

مقدسی افزود: به ازای هر ۷۰ هزار هکتار زمین جنگلی و مرتعی، یک نیروی حفاظتی در کشور وجود دارد که بایستی تعداد نیروی انسانی در این حوزه به حد کافی برسد.

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بیان کرد: برای حفاظت از منابع طبیعی کشور تنها نمی توان به نیروهای موجود یا به کارگیری نیروهای وظیفه (سرباز)بسنده کرد.

وی اظهار داشت: براین اساس قرار است در آینده نزدیک تعدادی نیروی انسانی جدید استخدام شود.

مقدسی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از اراضی کشور جزو اراضی ملی و انفال عمومی هستند، گفت : سطح وظیفه و فعالیت نیروهای حفاظتی کنونی را بسیار گسترده و سنگین است و یگان حفاظت بایستی نقش اساسی خود در پیشگیری از تخلفات در این محدوده ایفا کند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر نیروهای حفاظتی بایستی برای مقابله با روش های مختلف و غیرقانونی تصرف اراضی یا استفاده از تجهیزات نوین اطفای حریق درجنگل ها و مراتع آموزش ببینند.

مقدسی گفت: البته نیروهای موجود حفاظتی تاکنون توانسته اند جلوی بسیاری از تصرفات غیر قانونی درعرصه های منابع طبیعی کشور را بگیرند.

وی بیان داشت: بررسی ها در سال های اخیر نشان می دهد که دربخش آتش سوزی جنگل ها و مراتع ، استان های گلستان، فارس و برخی استان های غربی بیشترین حادثه دراین بخش را داشته اند.

وی گفت: سالانه بطور متوسط ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی توسط این یگان های حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور رفع تصرف می شود.

گردهمایی آموزشی فرماندهان یگان های حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور به مدت سه روز در کرج ادامه دارد.

در نخستین روز این گردهمایی از فرماندهان یگان های حفاظت از جنگل ها و مراتع کشوربا اهدای لوح سپاس وجوایزی تجلیل شد. 

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *